Međugorje: Uspon na Križevac, stranica Evanđelja

Uspon na Križevac: stranica Evanđelja

Još sam bio sjemeništarac kad sam prvi put čuo za Međugorje. Danas sam kao svećenik i na kraju studija u Rimu imao milost da pratim grupu hodočasnika. Mene je lično pogodila žestina kojom su se hiljade ljudi prisutnih u toj blaženoj zemlji molile i slavile sakramente, posebno Euharistiju i pomirenje. Presudu o autentičnosti ukazanja prepuštam onima koji su nadležni u tom pitanju; međutim, uvijek ću čuvati uspomenu na Via Crucis na kamenoj stazi koja vodi do vrha Križevac. Težak i dug uspon, ali u isto vrijeme vrlo lijep, gdje sam mogao doživjeti različite scene koje su mi, poput stranice Evanđelja, dale ideje za meditaciju.

1. Jedno za drugim. Mnogi usput.
Činjenica - Večer prije našeg Via Crucisa časna sestra nas je savjetovala da odemo prije zore. Poslušali smo. Bio sam silno iznenađen kad sam vidio da su nas mnoge grupe hodočasnika prethodile i da su neke već bile na putu prema dolje. Stoga smo morali čekati da ljudi nastave od jedne stanice do druge prije nego što smo previše napredovali prema Krstu.

Refleksija - Znamo da su rođenje i smrt događaji iz prirodnog života. U kršćanskom životu, kada primimo krštenje ili se vjenčamo ili posvetimo, uvijek imamo onoga koji nas prethodi i koji nas slijedi. Nismo ni prvi ni zadnji. Stoga moramo poštivati ​​starije u vjeri, kao i one koji dolaze nakon nas. U Crkvi niko sebe ne može smatrati samim. Gospod pozdravlja u svako doba; svaki se obavezuje da će odgovoriti u trenutku koji mu pripada.

Molitva - O Marijo, kćeri Izraelova i majko Crkve, nauči nas da živimo današnjicu svoje vjere znajući kako asimilirati istoriju Crkve i pripremajući se za budućnost.

2. Jedinstvo u različitosti. Mir svima.
Činjenica - impresionirala me raznolikost hodočasnika i grupa koji su išli gore-dolje! Bili smo različiti, u jeziku, rasi, godinama, socijalnom porijeklu, kulturi, intelektualnoj formaciji ... Ali bili smo jednako ujedinjeni, vrlo ujedinjeni. Svi smo molili na istom putu, koračajući prema jednom cilju: Križevcu. Svi, i pojedinci i grupe, pazili su na prisustvo drugih. Predivno! A marš je uvijek ostao skladan. Refleksija - Koliko bi različito bilo lice svijeta kad bi svaki čovjek postao svjesniji svoje pripadnosti jednoj velikoj porodici, narodu Božjem! Imali bismo više mira i harmonije da svako voli ono što jeste, sa svojim osobenostima, veličinama i ograničenjima! Niko ne voli problematičan život. Moj život je lijep samo kad je i moj komšija dobar.

Molitva - O Marijo, kćeri naše rase i koju je Bog izabrao, nauči nas da volimo sebe kao braću i sestre iste porodice i da tražimo dobro drugih.

3. Grupa postaje bogatija. Solidarnost i deljenje.
Činjenica - Bilo je potrebno penjati se korak po korak prema vrhu, provodeći nekoliko minuta slušajući, meditirajući i moleći se ispred svake stanice. Svi članovi grupe mogli su slobodno, nakon čitanja, izraziti razmišljanje, namjeru ili molitvu. Na taj je način razmišljanje o znakovima Via Crucis, kao i slušanje Božje riječi i poruka Djevice Marije, postalo bogatije, ljepše i dovelo do dublje molitve. Niko se nije osjećao izolirano. Nije nedostajalo intervencija koje su um vratile identitetu svake od njih. Minuti provedeni ispred stanica postali su povod za razmjenu naših života i različitih gledišta; trenuci uzajamnog zalaganja. Svi okrenuti prema Onome koji je došao podijeliti naše stanje da nas spasi.

Refleksija - Istina je da je vjera osobna privrženost, ali ona se priznaje, povećava se i donosi plod u zajednici. Prijateljstvo kao takvo umnožava radost i favorizira dijeljenje patnje, ali još više kada prijateljstvo vuče korijene iz zajedničke vjere.

Molitva - O Marijo, ti koja si meditirala o strasti svoga Sina među apostolima, nauči nas da slušamo svoju braću i sestre i da se oslobodimo svoje sebičnosti.

4. Ne budite prejaki. Poniznost i milost.
Činjenica - Via Crucis na Križevcu započinje s puno entuzijazma i odlučnosti. Staza je takva da klizanje i padanje nisu rijetkost. Tijelo je pod velikim naporom i lako je brzo ostati bez energije. Umora, žeđi i gladi ne nedostaje ... Najslabiji ponekad dođu u iskušenje da se pokaju jer su započeli ovaj naporan pothvat. Vidjevši da neko pada ili je u nevolji, prisiljen mu se smijati i ne brinuti o njemu.

Odraz - Mi smo još uvijek tjelesna bića. I nama se može dogoditi da padnemo i budemo žedni. Tri Isusova pada na putu do Kalvarije značajna su za naš život. Za hrišćanski život su potrebni snaga i hrabrost, vjera i ustrajnost, ali i poniznost i milost. Molitva - O Marijo, majko ponizna, uzmi naš trud, naše bolove i naše slabosti. Povjerite njima i vašem sinu, poniznom Slugi koji je preuzeo naš teret.

5. Kada žrtva daje život. Ljubav u radovima.
Činjenica - Prema desetoj stanici prošli smo pored grupe mladih ljudi koji su na nosilima nosili hendikepiranu mladu ženu. Djevojčica koja nas je vidjela dočekala nas je sa širokim osmijehom. Odmah sam pomislio na evanđeosku scenu paralitičara predstavljenog Isusu nakon što je spušten s krova kuće ... Mlada žena bila je sretna što je bila na Križevcu i što je tamo upoznala Boga. Ali sama, bez pomoći svojih prijatelja, nije se mogla popeti. Ako je uspon praznih ruku već težak za normalnog čovjeka, pretpostavljam koliko je teže trebalo biti onima koji su zauzvrat nosili to leglo na kojem je ležala njihova sestra u Hristu.

Refleksija - Kada volimo prihvaćamo patnju za život i sreću što smo voljeni. Isus nam je dao najveći primjer za to. „Niko nema veću ljubav od ove: položiti život za svoje prijatelje“ (Jn 15,13), kaže raspelo Golgote. Voljeti znači imati za koga umrijeti!

Molitva - O Marijo, ti koja si plakala podno križa, nauči nas prihvatiti da trpimo zbog ljubavi kako bi naša braća imala život.

6. Kraljevstvo Božje pripada „djeci“. Malenkost.
Činjenica - Prekrasan prizor u našoj šetnji bio je vidjeti djecu kako se penju i silaze. Preskakali su nehajno, nasmijani, nevini. Bilo im je manje teško od odraslih hodati po kamenju. Stariji su postepeno sjeli da se osvježe. Dječici su u našim ušima odjekivali Isusov poziv da postanemo poput njih da uđemo u njegovo kraljevstvo.

Razmišljanje - Što više vjerujemo da smo sjajni, to smo teži, uspon do "Karmela" teži. Molitva - Majko Princa i mala sluškinjo, nauči nas da se oslobodimo svog prestiža i dostojanstva kako bismo koračali radosno i spokojno „malim putem“.

7. Radost kretanja naprijed. Udobnost drugih.
Činjenica - Kako smo se približavali posljednjoj stanici, umor se povećavao, ali ponijeli smo se radošću znajući da ćemo uskoro stići. Poznavanje razloga vašeg znoja daje vam hrabrost. Od početka Via Crucisa, pa čak i više prema kraju, susretali smo ljude na silasku koji su nas svojim bratskim pogledom ohrabrivali da idemo naprijed. Nije bilo neobično vidjeti par koji se drži za ruke i pomaže jedni drugima u rješavanju najstrmijih mjesta.

Razmišljanje - Naš hrišćanski život je prelazak iz pustinje u obećanu zemlju. Želja da vječno živimo u Gospodnjoj kući daje nam radost i mir, bez obzira na težak put. Tu nam svjedočenje svetaca pruža veliku utjehu, onih koji su prije nas slijedili i služili Gospodu. Imamo nemilosrdnu potrebu da nas podržavaju jedni druge. Duhovno usmjeravanje, svjedočenje života i dijeljenje i iskustva neophodni su na mnogim cestama u kojima se nalazimo.

Molitva - O Marijo, naša Gospo od vjere i zajedničke nade, nauči nas da iskoristimo tvoje brojne posjete kako bismo i dalje imali razloga da se opet nadamo i napredujemo.

8. Naša imena su zapisana na nebu. Poverenje!
Činjenica - tu smo. Trebalo nam je više od tri sata da postignemo cilj. Zanimljivost: osnova na kojoj je postavljen veliki bijeli krst puna je imena - onih koji su ovdje prošli ili onih koje su hodočasnici nosili u srcu. Rekao sam sebi da su ta imena za one koji su ih napisali više od pukih slova. Izbor imena nije bio slobodan.

Odraz - Čak i na nebu, našoj pravoj domovini, naša imena su zapisana. Bog, koji svakoga poznaje po imenu, čeka nas, razmišlja o nama i pazi na nas. Zna broj naše kose. Svi oni koji su išli prije nas, sveci, misle na nas, zauzimaju se za nas i štite nas. Gdje god da se nalazimo i šta god da radimo, moramo živjeti prema nebu.

Molitva - O Marijo, okrunjena ružičastim cvjetovima s neba, nauči nas da svoj pogled uvek budemo okrenuti stvarnosti iznad.

9. Spuštanje sa planine. Misija.
Činjenica - Dolaskom u Križevac osetili smo želju da ostanemo što duže. Tamo smo se dobro osjećali. Pred nama se pružala prekrasna panorama Međugorja, marijanskog grada. Pevali smo. Smijali smo se. Ali ... morali smo se spustiti. Morali smo napustiti planinu i vratiti se kući ... nastaviti svakodnevni život. Tu, u svakodnevnom životu, moramo iskusiti čuda svog susreta s Gospodinom, pod Marijinim pogledom. Razmišljanje - Mnogi se mole na Križevcu, a mnogi žive u svijetu. Ali Isusova molitva bila je ispunjena njegovom misijom: Očevom voljom, spasenjem svijeta. Dubina i istina naše molitve postižu se samo pridržavanjem Božjeg plana spasenja.

Molitva - O Marijo, naša Gospo od Mira, nauči nas da govorimo da Gospodinu svih dana svog života za kraljevstvo Božje!